Науково-педагогічний проект «Росток»
В 2011 році школа стала експериментальним навчальним закладом, експериментальним майданчиком Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН України за темою:
„Розвиток творчого потенціалу дитини молодшого шкільного віку з урахуванням її індивідуальних можливостей та нахилів за науково-педагогічним проектом „РОСТОК”
Керівник проекту Тамара Олексіївна Пушкарьова, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.
Автор навчально-методичних комплексів з інтегрованого курс «Навколишній світ», який забезпечує предмети «Я і Україна» та «Природознавство» 1-6 класів, посібники для вчителів – близько 40 найменувань.
Мета. Формування здібностей до саморозвитку та самореалізації особистості на засадах інтеграції, діяльнісного підходу до навчання і виховання.
Актуальність. Створення розвивальних освітніх програм, зорієнтованих на формування здібностей до:
• самоорганізації;
• самонавчання;
• саморозвитку.
Основні завдання проекту:
- підвищення рівня фізичного, психічного, морального,інтелектуального, духовного і творчого розвитку учнів у процесі організації активної діяльності на основі інтеграції;
- гуманізація й екологізація змісту, педагогічних технологій і методів навчання, реалізованих в науковому та навчально-методичному забезпеченні педагогічного процесу школи.
Нормативно-правове забезпечення.
Дослідно-експериментальна робота з модернізації змісту, технологій та методів навчання і виховання дітей за науково-педагогічним проектом "Росток” в СЗШ № 201 проводиться відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 31.01.2005р. № 62 "Про розвиток науково-педагогічного проекту "Росток” в Україні ”, наказу Головного управління освіти і науки м. Києва від 20.05.2011 року № 141 "Про організацію дослідно-експериментальної роботи в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах», наказу РУО Дніпровської державної адміністрації від 02.06.2011 року № 314
Основою даного проекту є інтегративно-діяльнісний підхід до формування інноваційного мислення учня і вчителя.
Концепція науково-педагогічного проекту успішно впроваджується в практику роботи нашої школи.
Концепція науково-педагогічного проекту "Росток” базується на наступних принципах:
- принцип особистісного підходу до учня, вчителя, батьків потребує розглядати кожну людину як неповторну унікальну особистість, постійно розкривати і підкреслювати її досягнення в навчально-виховному процесі;
- принцип системності освіти забезпечує цілісність освіти як єдиного взаємопов’язаного комплексу гуманітарних, природничих, технічних і суспільних наук;
- принцип екологізації освіти полягає у необхідності побудови змісту освіти, спрямованого на формування уявлень учнів про взаємозв’язки процесів і явищ у природі, про її об’єктивну й універсальну цінність, місце людини в природі;
- принцип єдності національного та загальнолюдського в освіті допомагає запобігти як космополітичним, так націоналістичним збоченням в навчально-виховному процесі;
- принцип пріоритету розвиваючого навчання та виховання стверджує безпосередній вплив навчання, виховання на розвиток дитини та формування у неї нових здібностей, сприяє усвідомленню того, що знання та вміння, які закладаються в зміст освіти - це не тільки мета, але і засіб розвитку сприйняття, мислення, пам’яті, емоцій, уваги, уяви особистості;
- принцип пріоритету творчої діяльності обумовлює необхідність створення технологій, методик навчання і виховання, побудованих на діяльнісному, творчому підході, які активізують пошукову активність і створюють максимальні умови для творчої діяльності учнів;
- принцип додатковості потребує, щоб нові технології, методики, навчальні посібники, підручники, становили єдиний навчально-виховний комплекс, який поєднує суспільно-гуманітарний, природничий, екологічний, художньо-естетичний аспекти сприйняття навколишнього світу;
- принцип інтеграції поєднує всі попередні принципи з метою створення цілісної навчально-виховної системи, відображає глибокий взаємозв’язок гуманітарних, природничих, екологічних, загальнолюдських, національних, моральних аспектів розвитку, навчання та виховання дітей, передбачає реалізацію багаторівневої інтеграції змісту, технологій та методів освіти у комплексній Програмі розвитку дітей "Росток".