Науково-педагогічний проект «Росток»

В 2011 році школа стала експериментальним навчальним закладом, експериментальним майданчиком Інституту інноваційних технологій та змісту освіти МОН України за темою:

„Розвиток творчого потенціалу дитини молодшого шкільного віку з урахуванням її індивідуальних можливостей та нахилів за науково-педагогічним проектом „РОСТОК”

Керівник проекту Тамара Олексіївна Пушкарьова, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.

Автор навчально-методичних комплексів з інтегрованого курс «Навколишній світ», який забезпечує предмети «Я і Україна» та «Природознавство» 1-6 класів, посібники для вчителів – близько 40 найменувань.

Мета. Формування здібностей до саморозвитку та самореалізації особистості на засадах інтеграції, діяльнісного підходу до навчання і виховання.

Актуальність. Створення розвивальних освітніх програм, зорієнтованих на формування здібностей до:

• самоорганізації;

• самонавчання;

• саморозвитку.

Основні завдання проекту:

- підвищення рівня фізичного, психічного, морального,інтелектуального, духовного і творчого розвитку учнів у процесі організації активної діяльності на основі інтеграції;

- гуманізація й екологізація змісту, педагогічних технологій і методів навчання, реалізованих в науковому та навчально-методичному забезпеченні педагогічного процесу школи.

Нормативно-правове забезпечення.

Дослідно-експериментальна робота з модернізації змісту, технологій та методів навчання і виховання дітей за науково-педагогічним проектом "Росток” в СЗШ № 201 проводиться відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 31.01.2005р. № 62 "Про розвиток науково-педагогічного проекту "Росток” в Україні ”, наказу Головного управління освіти і науки м. Києва від 20.05.2011 року № 141 "Про організацію дослідно-експериментальної роботи в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах», наказу РУО Дніпровської державної адміністрації від 02.06.2011 року № 314

Основою даного проекту є інтегративно-діяльнісний підхід до формування інноваційного мислення учня і вчителя.

Концепція науково-педагогічного проекту успішно впроваджується в практику роботи нашої школи.

Концепція науково-педагогічного проекту "Росток” базується на наступних принципах:

  • принцип особистісного підходу до учня, вчителя, батьків потребує розглядати кожну людину як неповторну унікальну особистість, постійно розкривати і підкреслювати її досягнення в навчально-виховному процесі;
  • принцип системності освіти забезпечує цілісність освіти як єдиного взаємопов’язаного комплексу гуманітарних, природничих, технічних і суспільних наук;
  • принцип екологізації освіти полягає у необхідності побудови змісту освіти, спрямованого на формування уявлень учнів про взаємозв’язки процесів і явищ у природі, про її об’єктивну й універсальну цінність, місце людини в природі;
  • принцип єдності національного та загальнолюдського в освіті допомагає запобігти як космополітичним, так націоналістичним збоченням в навчально-виховному процесі;
  • принцип пріоритету розвиваючого навчання та виховання стверджує безпосередній вплив навчання, виховання на розвиток дитини та формування у неї нових здібностей, сприяє усвідомленню того, що знання та вміння, які закладаються в зміст освіти - це не тільки мета, але і засіб розвитку сприйняття, мислення, пам’яті, емоцій, уваги, уяви особистості;
  • принцип пріоритету творчої діяльності обумовлює необхідність створення технологій, методик навчання і виховання, побудованих на діяльнісному, творчому підході, які активізують пошукову активність і створюють максимальні умови для творчої діяльності учнів;
  • принцип додатковості потребує, щоб нові технології, методики, навчальні посібники, підручники, становили єдиний навчально-виховний комплекс, який поєднує суспільно-гуманітарний, природничий, екологічний, художньо-естетичний аспекти сприйняття навколишнього світу;
  • принцип інтеграції поєднує всі попередні принципи з метою створення цілісної навчально-виховної системи, відображає глибокий взаємозв’язок гуманітарних, природничих, екологічних, загальнолюдських, національних, моральних аспектів розвитку, навчання та виховання дітей, передбачає реалізацію багаторівневої інтеграції змісту, технологій та методів освіти у комплексній Програмі розвитку дітей "Росток".

У молодшому шкільному віці, на який розрахована Програма "Росток", розвивальний характер навчальної діяльності пов’язаний з тим, що її зміст базується на теоретичних знаннях, відповідних віковим особливостям учнів. Навчальна діяльність дитини будується від абстрактного до конкретного, від загального до часткового. В основу Програми покладено діяльнісний підхід, який дає змогу організувати навчально-виховний процес через різноманітну творчу діяльність учнів в межах кожного навчального предмета, які інтегруються в цілісну систему, де використані напрями розвивальної роботи. Учні отримують необхідні знання через різноманітні способи активізації сприйняття об’єктів і явищ навколишнього світу: спостереження, досліди, самостійний пошук інформації та інші види розумової діяльності. Варіативності мислення сприяють спеціально розроблені вправи та завдання на розвиток уяви та літературної творчості: складання невеличких казок та оповідань про навколишній світ, поетичні та інші вправи з розвитку мовлення, вправи з моделювання, конструювання об’єктів та явищ навколишнього світу, вправи та завдання на оволодіння навчальними вміннями.

У програмі "Росток" принцип інтеграції використаний при формуванні інтегрованого курсу "Навколишній світ", який реалізує предмет "Я і Україна ”. На основі курсу "Навколишній світ” в учнів формується цілісна картина світу. Тематика занять розкриває перед дитиною багатогранний, різноманітний і цілісний навколишній світ. Введено елементи живопису, ліплення, музики, драматизації, трудового навчання.

Експеримент, який проводиться в нашому навчальному закладі, показує динаміку пізнавальних інтересів молодших школярів. З широкого кола питань про світ найбільше зацікавили такі:

- сфера навчання, школа, спілкування, взаємовідносини;

- космос, виникнення зірок і планет, гострі проблеми цивілізації, екологічні проблеми;

- професія, побут, мода;

- природа, виникнення людини.

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 0

Фотогалерея

Адміністратор сайту - вчитель школи Чусов С.Є.

Дата останньої зміни 21 Квітня 2024

Цей сайт безкоштовний!