Від нас, від нашого вміння, від нашої майстерності,
Від нашого мистецтва та мудрості залежить Здоров’я, розум, характер, воля, інтелектуальне обличчя, місце та роль у життя щастя підростаючого покоління.
В.О. Сухомлинський
"ПіснеЗнайка" – корекційне лікувально-оздоровче навчання, що дає можливість уникнути багатьох негативів, які існують у житті дітей при традиційній системі навчання:
1. Перевтоми, стресу, гіподинамії, які не тільки погіршують успішність, викликають небажання вчитись а негативно впливають на стан здоров’я дітей;
За свідченням учених, головними причинами перевтоми і хронічного стресу є не стільки великий обсяг навчальнихпрограм, скільки те, що навчання відбувається безурахування вікових та психофізіологічних можливостей і особливостей дітей. Перехід дітей на сидячий спосіб “пізнання дійсності” – є глобальним пригніченням біогенетичних процесів розвитку школярів, зануренням їх у хронічний стрес, що виснажуєвсі системи життєзабезпечення і формує функціональні відхилення у дітей.
2. Пригнічення творчих здібностей дітей
Традиційне навчання, яке більше орієнтоване на аналіз і логіку, переважно розвиває ліву півкулю мозку дитини. Як вважають провідні світові спеціалісти галузі нейропедагогіки, воно виховує людей, не здатних до реальних дій у реальній ситуації. Більше того, перевтома лівої півкулі призводитьдо пригнічення правої. І це є головною причиною неуспішності та розвитку шкільних неврозів.
3. Недостатнього розвитку духовного світу дітей, який обумовлює зростання дитячої агресивності, особистісної невпевненості, згубних звичок.
4. Дисгармонії в стосунках дітей з педагогами і батьками.
Діти не завжди можуть спокійно висидіти 5–6 уроків на день, часто розгублюються оропіють під час контролю знань. Посередня успішність, погана поведінка дітей засмучує і дратує педагогів та батьків і змушує їх сварити дітей інколи навіть і не зовсім заслужено.
З "ПіснеЗнайкою" навчання спочатку відбувається пасивно. Учні прослуховують навчальні пісні під час малювання, художньої праці, каліграфічних хвилинок на уроках письма, в групах подовженого дня, а також упродовж музичної паузи на різних уроках, коли вчитель помічає, що школярі втомлені, пасивні, або навпаки, роздратовані, збуджені. Зазвичай неголосно звучить одна пісня, наприклад "Зорі" або "Сонце". Пісня "Зорі" є заспокійливою, а "Сонце" - мобілізуючою.
Після того, як вони прослухали пісню 2-3 рази, можна розпочати активне навчання. На уроках "Я і Україна" або під час музичної паузи на інших уроках учні розглядають ілюстрації в 1-й частині енциклопедії, прослуховують і наспівують уже знайомі їм пісні. Ніякого контролю знань у цей час не відбувається. Вчитель може запитати лише про те, що дітей зацікавило, або запропонувати намалювати те, що сподобалося.
"ПіснеЗнайка" - безстресове навчання, яке передбачає повторюваність інформації. У наступні дні по можливості вчитель знову з дітьми перегляне ілюстрації якоїсь пісні і підспіває її. Він також може розповісти школярам інші факти теми з 2-ї частини енциклопедії, які зацікавлять усіх.
Через місяць таких необтяжливих занять учні не тільки із розумінням і захопленням, в широкому діапазоні розповідатимуть про навколишній світ, а й стануть більш упевненими та врівноваженими.
“ПіснеЗнайка”, як один із засобів створення ситуації успіху
· Педагогічна технологія „Створення ситуації успіху” включає створення різноманітних видів радості, використання прийомів, за допомогою яких розгортають роботу з різними категоріями учнів.
· Головна мета діяльності вчителя – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення успіху, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили.
ЗАВДАННЯ:
· Допомогти особистості дитини зрости в успіху, дати відчути радість від здолання труднощів;
· Дати зрозуміти, що без зусиль в житті нічого не дається, весь час необхідно прикладати зусилля.